Mediation arbeid

Veilig en vertrouwelijk praten over oplossingen bij arbeidsconflict. Geen langdurige procedures maar gerichte wederzijdse afspraken met goede regelingen voor beide partijen in gezamenlijk overleg in slechts een paar bijeenkomsten. Uiteindelijk goed vastgelegd in een overeenkomst. Uitvoerbare en vastgelegde afspraken over voortgang en herstel van de relatie en wat daar voor nodig is, of beëindiging in een exitmediation in plaats van ontslag. De mediator begeleidt daarbij de onderhandelingen op een veilige manier zodat in evenwicht een vaststellingovereenkomst tot stand komt. Rekeninghoudende met wederzijdse verwachtingen en met vermijden van een rechtszaak.

In het arbeidsrecht wordt bij ziekteverzuim wordt door een bedrijfsarts verplicht verwezen naar een mediator als deze hoort dat de klachten werk gerelateerd zijn. Soms is sprake van een onwenselijke of onredelijke situatie. Er hoeft dan niet meteen sprake te zijn van een arbeidsconflict. Hoe eerder men met elkaar weer in gesprek komt hoe beter het is bij ziekte. Ook als dat betekent afscheid van elkaar nemen, kan dat in een mediation als oplossing vrijblijvend worden besproken zonder dat dat meteen juridische implicaties heeft en voorkomt onnodige langdurige juridische procedures.

Bel ons voor een kennismaking.

In gesprek

Tarieven en voorwaarden

Tarieven in mediation zijn afhankelijk van de wensen en behoeftes van de individuele cliënten en inschatting van kosten en planning. Brons rekent een uurtarief van €175 exclusief 21% btw in mediation. Na een vrijblijvend en gratis (telefonisch) kennismakingsgesprek, krijgt u een prijsopgave/ offerte van de geschatte kosten in uw situatie.

Subsidies /voorwaarden en rechtsbijstand

Het kan zijn dat u in aanmerking komt voor subsidie, toevoeging in mediation of dat uw verzekering mede kosten dekt. Brons zoekt dit graag voor u uit. Brons werkt met erkende en geregistreerde mediators.
Vaak neemt de werkgever de kosten voor zijn rekening in een arbeidsmediation. Een keuze voor een mediator is echter altijd vrijwillig en bepalen partijen samen.

Bezoekadres
Oorsprongpark 7, Utrecht